ŞCOALA ONLINE. CUM POT PĂRINŢII SĂ-I AJUTE PE COPII

Părinții, în această fază complet nouă a vieții școlii româneşti, au un rol fundamental în parcursul de formare pe care școala trebuie să îl implementeze și să îl garanteze.
De fapt, părinții sunt cei mai direct responsabili de educația și formarea copiilor lor și, prin urmare, ei sunt cei care au datoria să împartă această sarcină importantă cu școala.
Cu atât mai mult în faza COVID-19, părinții trebuie să continue să colaboreze cu profesorii din următoarele considerente:
pentru a-i face pe copii să înțeleagă că școala are o importanță substanțială pentru construirea viitorului lor și pentru educația lor culturală, chiar dacă predarea este oferită în format digital și pe o platformă;
pentru a construi relații corecte, cooperând pentru a stabili un climat de încredere reciprocă și sprijin eficient, facilitând, acolo unde este posibil, momentele de întâlnire, în sala de clasă virtuală, a copiilor lor cu restul clasei și, în consecință, cu profesorii;
pentru a verifica în permanență comunicările transmise de profesori, citind indicaţiile primite și orice livrări indicate, având grijă să respecte data indicată de profesori pentru deadline-uri;
pentru a participa, dacă este prevăzut, cu disponibilitate operațională și colaborare efectivă, la ședințele programate și, dacă este necesar, să solicite clarificări, pe o platformă sau alte mijloace de comunicare, cu profesorii clasei;
pentru a încuraja participarea copiilor la toate activitățile online planificate de școală, nu numai la materiile considerate mai importante;
pentru a respecta procedurile în vederea justificării absențelor de la lecțiile online, întârzierile și ieșirile de pe platformă (întotdeauna de evitat sau, în orice caz, programate în așa fel încât să nu provoace disfuncționalități organizaționale);
Cum pot părinţii să-i ajute pe copii în procesul de învățare la distanță
Toate acestea generează anxietate pentru unele familii, precum și multe întrebări: când ar trebui să fiu aproape de copilul meu? Îl las să fie autonom, asumându-și riscul de a greși sau îi ofer sprijin deplin urmărindu-l pas cu pas? Aceste întrebări, deja frecvente în vremurile dinaintea Coronavirusului, iau astăzi o mare amploare, având în vedere că învățarea la distanță continuă și în acest an școlar.

Iată, deci, câteva indicații utile pentru părinţi, astfel încât copiii să se poată adapta mai bine procesului predării online, şi implicit, să le poată oferi sprijinul copiilor:
1. Ajutați copiii să-şi organizeze spațiul de lucru: trebuie să aibă o masă suficient de mare pentru a putea avea tot materialul necesar (laptop, carte, caiet etc.) și să învețe să-l organizeze așa cum fac deja pe bănca de la şcoală.
2. Contorizaţi timpul de lucru: în acord cu solicitările profesorilor, studiați alternativ cu pauze, astfel încât atenția - despre care știm că nu este constantă, dar fluctuantă - poate găsi impulsul necesar pentru a aborda sarcinile necesare.
3. Găsiți „apropierea și distanța potrivită”: contribuția dvs. este cu siguranță esențială astfel încât copiii să se conecteze la predarea online (în special elevii mai mici), dar rețineți că testele construite de profesori sunt destinate copiilor dvs. Prin urmare, este bine să le puteți oferi sprijin atunci când au nevoie de el - iar printre temele copiilor se află și învățarea de a cere ajutor pe cont propriu - dar este la fel de important să îi lăsați să urmeze lecția singuri, ca și când ar fi fost fizic la şcoală.
4. Nu vă fie teamă de performanța copiilor dvs.: testele sunt construite de profesori în acord cu abilităţile lor și acționează ca un stimul în procesul de învăţare. Din acest motiv, substituirea copiilor pentru a-i face să obțină un rezultat mai bun este o strategie de pierdere, care satisface părintele în acel moment, dar îl penalizează pe copil în procesul global de învățare și în posibilitățile sale de dezvoltare viitoare.
5. Gestionaţi-vă grijile departe de copii: dacă situația actuală vă alarmează (de exemplu, deoarece copiii au pierdut o parte din predare sau pentru că simți că modul online nu a îndeplinit pe deplin nevoile elevilor) încearcaţi să nu puneţi această „povară” pe umerii copiilor. După cum știți, copiii sunt capabili să perceapă starea de spirit a părinților lor. Dacă sunteți îngrijoraţi, discutați cu profesioniștii din școală sau cu oameni în care aveți încredere, dar este important ca acest lucru să nu afecteze procesul de învăţare al copiilor dvs.
Sala de clasă virtuală este de asemenea folosită pentru a „întâlni” colegii de clasă.
În cele din urmă, este important să ne amintim că, pe lângă aspectele legate de procesele de instruire și învățare, şcoala online are și funcția importantă de a menține comunitatea de clasă în viață, permițându-le elevilor să-și continue schimburile relaționale. A vedea colegii de clasă prin ecran, a putea conversa cu ei sau a împărtăși o cale de lucru îi ajută cu siguranță pe cei mici să se simtă, parte a unui grup și să se perceapă ca subiecți capabili să cultive relații interumane. Acest lucru este fundamental, nu numai pentru succesul predării (care, după cum arată studii recente, este cu atât mai eficient atunci când este construit de un grup), ci și pentru bunăstarea socio-emoțională a copiilor, pe care carantina a catapultat-o într-un situație nouă și nu întotdeauna bine înțeleasă.

Prin urmare, şcoala online are de asemenea, funcția fundamentală de combatere a izolării, a prevenirii demotivării, iar acestea sunt obiective la fel de importante pentru copii ca învățarea unor noi concepte.

Photo